diumenge, 19 de gener del 2014

Tancar negocis no és gratuït!

Quan un negoci no aconsegueix els beneficis necessaris per continuar exercint la seva activitat, es planteja tancar l’empresa i per tant sortir del mercat, però, és bona idea sortir del mercat?

Per contestar a aquesta pregunta ens centrem en les barreres de sortida. Aquestes, engloben tots els inconvenients que ens podem trobar quan una empresa vol sortir del sector on opera. A vegades, sortir del mercat no és gratis, és a dir, hi han moltes obligacions darrera,  com per exemple actius especialitzats, costos fixes de sortida, barreres emocionals, restriccions socials...

Aquest fet el podem explicar mitjançant l’exemple de l’aerolínia Spanair. La companyia va haver de fer front a unes barreres de sortida molt elevades, és a dir, per tancar el negoci havia de pagar unes indemnitzacions les quals ascendien a 80 milions d’euros. I això no és tot, les seves obligacions es xifraven en 300 milions d’euros, segons l’article “Las claves del cierre de Spanair”, en el diari ABC.

Amb aquest exemple hem vist que realment tancar un negoci és costós, per tant, aconsellem que abans d’obrir un negoci seria interessant analitzar situacions futures que puguin esdevenir desfavorables per l’empresa.

Per finalitzar, què en penses de la rivalitat entre competidors? Per què?

3 comentaris:

  1. Crec que com més competidors hi hagi en un sector , hi haurà més rivalitat . O dit d'una altra manera , com menys competitiu sigui un sector ,més rendible serà .Per a una empresa , sempre és més difícil competir en un mercat on els competidors són molt nombrosos, amb campanyes de publicitat agressives , amb promocions , nous productes , i guerres de preus . La competència de preus acaba per deixar a tot el sector en pitjors condicions des del punt de vista de la rendibilitat .
    Les empreses depenem les unes de les altres, perquè quan un dels competidors inicia un moviment competitiu , provoca una reacció en cadena de la resta dels competidors per contrarestar-ne els efectes .
    També comparteixo l'opinió de molts empresaris, que les companyies estrangeres perjudiquen l'entorn competitiu perquè orienten un mateix negoci amb metes i objectius diferents dels de les empreses locals . El mateix passa en el cas d'empreses més noves , més petites , o administrades pels mateixos propietaris que poden ser molt més agressives i estan disposades a arriscar molt més .

    ResponElimina
  2. En l’entorn actual, les empreses tenen l’obligació de lluitar permanentment per millorar la seva competitivitat. En molts mercats, els elements de diferenciació han minvat i, en d’altres, cada vegada existeix una competència més gran. Per aquests motius l’empresa necessita utilitzar mètodes per identificar, gestionar, reduir o eliminar, aquells costos innecessaris o excessius.
    Des del punt de vista estratègic, per exemple la internacionalització de la propietat industrial permet protegir la innovació davant els competidors externs, ampliar les oportunitats de negoci, millorar la posició negociadora i la imatge, així com apostar per un futur basat en un entorn global més competitiu.
    Lourdes Meroño

    ResponElimina
  3. Es evident que liquidar una empresa no és pas gratuït. Però quan es crea una empresa, s'ha de crear un capítol de liquidació de la mateixa.

    Només en la creació d'una associació sense ànim de lucre, un dels requisits en els estatuts és, precisament, la liquidació de l'entitat. Jo no tinc cap experiència en empreses, però trobo lògic que una clàusula similar consti en la contitució en els documents fundacionals d'una empresa.

    ResponElimina