dijous, 23 de gener del 2014

El sector no és un client important

Els productes homogenis són aquells que són idèntics entre si o indistingibles els uns dels altres perquè tots satisfan la mateixa necessitat, per tant, el consumidor  no troba cap diferencia alhora d’adquirir un o altra. En aquests casos és quan el sector  pren menys importància. Aquestes situacions les trobem en supermercats, gasolineres, aerolínies... llocs on els productes que es venen són homogenis.

Prenem com a referència els supermercats, qui no ha entrat mai a un supermercat? Heu pensat mai quina és la raó que fa que aneu a aquell supermercat i no a un altre? Potser és una pregunta que mai us heu plantejat i que és bastant atípica però és interessant analitzar-la. Normalment hi han diverses opinions dels consumidors sobre els motius per els quals van a aquest establiment, ja sigui, proximitat, el preu dels productes, el tracte als clients, la qualitat, etc... però la majoria de vegades els consumidors no tenen un perfil ideal de supermercat, si més no, simplement busquen el producte que satisfà les seves necessitats. Això és degut a que el sector no és un client important, tal i com hem esmentat anteriorment.

Totes aquestes circumstàncies provoquen canvis en les estratègies a seguir dels supermercats per poder retenir i mantenir la seva clientela. Per tant, l’objectiu principal dels supermercats és la fidelització dels clients, a partir de Programes de Fidelització. Aquests programes actuen com a vincle de decisió a l’hora de triar el lloc on realitzar la compra. Les avantatges principals de formar-hi part són els descomptes i promocions, els regals, premis i bonificacions. Per tant, possiblement vosaltres com a consumidors podeu estar en aquesta situació i ara ja podreu explicar  el motiu per el qual aneu a aquest supermercat.

Finalment, considereu que actualment les marques blanques superen les vendes de les marques de fabricant?

2 comentaris:

  1. Si, i tant!!! Els preus de supermercats que ofereixen una marca blanca són molt més assequibles per la majoria en aquesta situació de crisi actual en la que estem submergits. Està clar que els petits establiments, ofereixen productes d'una qualitat excel.lent en la majoria dels casos però, degut a la situació de crisi la gent busca un producte que no els suposi un gran cost, independentment de la qualitat d'aquest (sempre i quan aquest no sigui perjudicial per la salut). Us reproduirè el que he explkicat amb el meu cas: Visc en un petit poble de montanya en el qual hi ha petits negocis familiars on es venen els pruductes bàsic (carn,peix, làctics, fruites, verdures, etc.). En casos d'urgència o depenent quins productes, si que els compro al poble, però sempre són petites quantitats que hem treuen d'un "apuro". Sempre que he de realitzar una compra gran (normalment un cop al mes), baixo a la ciutat més propera i m'apropo a algun centre comercial on tenen marques blanques per a que no hem sigui tant costós.
    Brivalls amunt!

    ResponElimina
  2. Pienso que sí las supera. Principalmente porqué al ahorrarse los gastos de publicidad y promoción, el distribuidor consigue un precio menor. Actualmente en muchos artículos, especialmente los alimentarios, se supera la marca líder ya que la calidad del producto es idéntica a esta.

    ResponElimina