Portem
ja un temps escoltant per tot arreu això dels “cigarrets electrònics”. Els
cigarrets electrònics bàsicament són inhaladors que vaporitzen una solució
líquida i que simula l’acte de fumar. És una alternativa al tabac, que va
destinada a tots aquells que pretenen deixar de fumar les substàncies nocives
del tabac, com a aquelles persones, que seguint fumant, ho utilitzen per fer-ho
en els llocs on no està permès fumar.
Aquest “boom” es va expandir
ràpidament ja que es podia utilitzar a qualsevol lloc i a més no havia cap llei
que digués el contrari . Per aquest motiu, gràcies això, ha obert noves
oportunitats de negoci per molts autònoms. Però, per què aposten per aquest
producte? Primer de tot, les barreres d’entrada són baixes, ja que la inversió
inicial oscil·lava entre 3.000 i 12.000 euros depenent de la franquícia, i
després, són productes no peribles, que significa que un cop s’ha realitzat la
primera compra de material, no cal tornar a invertir quantitats molt elevades.
Un conjunt de canvis
normatius i un excés d’oferta ha provocat que molts dels autònoms es trobin amb
la situació de tancar el negoci que havien iniciat. Per què el cigarret
electrònic ja no és un negoci? Existeixen dues causes principals: en primer
lloc, tal i com he esmentat anteriorment, la normativa, s’ha prohibit o limitat
el seu ús en certs establiments, si més no, que existeixin certificats sanitaris
que permetin saber si realment són perjudicials per la salut o no. D’altra
banda, trobem que la competència és molt elevada, i que ara ha provocat un
excés d’oferta. Tots aquests factors
conjuntament han provocat dificultats en la continuïtat de moltes de les
empreses dins del mercat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada